woensdag 11 november 2009

Blog van een historicus

Lectori salutem,

Na een eerdere poging uit een verder verleden zijn we er weer. Omdat de eigen belangstelling toch blijft broeien. Omdat gedachten en ideeën blijven rondspoken, zonder uitgewerkt te worden. Omdat (de?) geschiedenis zo machtig interessant is. Omdat mijn professor het aanraadt; bij deze een historisch-theoretisch en persoonlijk blog. Denkt u bij 'historisch-theoretisch' misschien gaaaap, dan is dit blog misschien minder geschikt of interessant voor u. Mocht u toch interesse hebben, blijf mijn gedachtegangen volgen. Ik kan niet zeggen met welke regelmaat ik stukken zal plaatsen. De drive is er echter wel. Onderwerpen die mij bezighouden zijn (dus) geschiedenis en geschiedfilosofie, theologie, religie en geloof en de diepere laag van het dagelijks gebeuren (noem het psychologie). Wat u hier niet snel zult aantreffen zijn politieke of economische verhalen, of dingen over sport of techniek. Actualiteit is mij te ruw, te snel. Doe mij maar de langere-termijn filosofie.

Voor nu een groet, en hopelijk veel leesplezier,

Ursa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten